facebook RSS # #

18.06.2018 23:23

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-05-28 12:17       aktualizacja: 2018-05-28 12:25       WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
  A A A

Szybka wymiana. Urząd gminy poinformuje urzędnika wyborczego o zmianach w wykazie aktów pełnomocnictwa

Szybka wymiana. Urząd gminy poinformuje urzędnika wyborczego o zmianach w wykazie aktów pełnomocnictwa
Fot. PAP/T. Waszczuk
Urząd gminy będzie zobowiązany do niezwłocznego informowania urzędnika wyborczego o danych zawartych w wykazie aktów pełnomocnictwa do głosowania.

Takie założenie znalazło się w opracowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji projekcie zmian w rozporządzeniu w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach. Chodzi o zapewnienie przepływu informacji w tej sprawie między administracją samorządową a urzędnikami wyborczymi.

Nowelizacja Kodeksu wyborczego zadania związane ze sporządzaniem aktu pełnomocnictwa oraz z głosowaniem korespondencyjnym podzieliła pomiędzy urząd gminy i urzędnika wyborczego.

Sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania oraz prowadzenie wykazu sporządzonych pełnomocnictw pozostaje zadaniem gminy. Natomiast przygotowanie oraz wysłanie pakietu wyborczego do wyborcy niepełnosprawnego stało się zadaniem urzędnika wyborczego.

Jak podkreśla MSWiA, urzędnik wyborczy, do którego trafiają zgłoszenia wyborców o zamiarze głosowania korespondencyjnego, zanim nada im dalszy bieg, musi zweryfikować, czy dany wyborca nie wystąpił do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) z wnioskiem o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania.

„W celu zatem umożliwienia urzędnikowi wyborczemu rzetelnego zrealizowania tego obowiązku, co będzie miało potencjalny wpływ na poprawność przeprowadzonego głosowania i wyborów, w projekcie rozporządzenia zmieniającego przewidziano dodanie do par. 11 ust. 5 zobowiązującego urząd gminy do informowania urzędnika wyborczego o danych, które są odnotowywane w prowadzonym wykazie aktów pełnomocnictwa do głosowania” – wskazuje MSWiA.

aba/
TAGI:
 
KOMENTARZE: 3 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2018-06-03 21:22:15
Crtl: A wójt sam idzie na pocztę ze służbową korespondencją? Urzędnik przygotowuje pakiet tak jak wójt wydaje decyzję. Grace techniczne i biurowe zapewniają pracownicy urzędu.
 
2018-05-29 09:06:43
urzędnikwyborczy: Ale dalczego miałby nie umieć skoro wywodzi się z spośród pracowników urzędów itd. itp. skąd to czarnowidztwo?...
 
2018-05-28 19:10:53
obywatel: " Natomiast przygotowanie oraz wysłanie pakietu wyborczego do wyborcy niepełnosprawnego stało się zadaniem urzędnika wyborczego. "
Czyli ten urzędnik przygotuje pakiet w pełni samodzielnie, ewentualnie skorzysta z drukarki i komputera zakupionych z dotacji wyborczej? Zapakuje do koperty, pojedzie (pójdzie) na pocztę i wyśle? Oby faktycznie tak było, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że i tak całą robotę wykona urząd gminy, gdyż urzędnik wyborczy nie będzie umiał.

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Adam Michrowski
Tel.: (22) 509 29 47
Kom.: 516 363 056
a.michrowski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25