facebook RSS # #

25.03.2017 08:58

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 

Gorące tematy:

Zapraszamy Państwa do forum Czytelników.
Głos zabrać można na forum ogólnym, które dostępne jest poniżej oraz na forach tematycznych, które wyszczególnione są po lewej stronie. Można do nich wejść, klikając w odpowiedni guzik.
Pisząc komentarz, nie trzeba się logować, konieczne jest natomiast przepisanie kodu z obrazka. Do forów przypisywane są też komentarze spod artykułów w Serwisie Samorządowym.
Zachęcamy do zabierania głosu!

FORUM FINANSÓW

Zabierz głos

 
2017-02-14

wlach:

Zgodnie z RKST samorządom lokalnym przysługuje prawo sięgania do instrumentów kapitałowych w ramach obowiązującego w Państwie porządku prawnego. Z kolei, zgodnie z Konstytucją R.P. - samodzielność JST podlega ochronie prawnej, co w orzecznictwie oznacza, że w ustawach powinny być budowane jednoznaczne przepisy ograniczające tę samodzielność. Autorka tekstu zbudowała tezę, że subrogacja i faktoring jest zaliczana jako "R" i "O" do limitu spłaty długu JST z art. 243 ustawy o finansach publicznych. Teza taka nie znajduje uzasadnienia w pojęciu: "kredyt" i "pożyczka" stosowanych w dotyczących JST całości przepisów ustawy o finansach publicznych, a co za tym idzie, również w art. 243 tej ustawy. Nie ulega wątpliwości, że zobowiązanie z subrogacji i faktoringu - jest długiem publicznym w rozumieniu tej ustawy, jednak w limitującym spłaty długu przepisie art. 243 UFP idzie o raty kredytu i pożyczki, jakie to pojęcie nie odnosi się do spłaty zobowiązań z faktoringu i umowy o subrogację. Dlatego tezy z publikacji Autorki należy uznać jedynie za "wniosek de ferenda", aby w art. 243 ustawy sformułowanie o spłacie raty pożyczki lub kredytu - zastąpić sformułowaniem - spłaty zobowiązań dłużnych w rozumieniu rozporządzenia MP o którym mowa w art. 72 ust. 2 ustawy o finansach publicznych. To prawda, że subrogacja i factoring należy do długu publicznego w rozumieniu rozporządzenia KE "ESA'95". Jednak spłata subrogacji o faktoringu nie jest spłatą kredytu lub pożyczki tak w rozumieniu art. 243 UFP, jak i ww. rozporządzenia o ESA'95. Pozdrawiam
 
Komentarz do depeszy: De facto kredyt. Subrogacja i factoring nie pomogą JST ominąć art. 243 ustawy o finansach
2017-01-20

jotka:

Jeżeli tak niejednoznaczna sytuacja, jak opisana w pytaniu 3., może zaistnieć (wykorzystywanie inwestycji zarówno do wykonywania czynności opodatkowanych, jak i niepodlegających opodatkowaniu, i brak możliwości obiektywnego wskazania do opodatkowania konkretnych wydatków inwestycyjnych generujących przychody), to JST albo inny organ władzy publicznej powinien powstrzymać się od inwestowania w działalność gospodarczą, która może być realizowana przez rynek (przedsiębiorcę), i ograniczyć się do prowadzenia tylko takiej działalności, jaka wynika ze statusu JST i jej zadań ustawowych. Wkraczanie na obszar konkurencyjny przez podmioty władzy publicznej jest przecież niedozwolone, z wyjątkiem tzw. monopolu naturalnego. Mija już 27 lat od przełomu ustrojowego, a Polska wciąż tkwi korzeniami w tym parcianym socjalizmie, gdzie państwowe jest z definicji lepsze i ważniejsze od tzw. nieuspołecznionego!!! Co chce uzyskać NSA, czego spodziewa się w odpowiedzi? Zapewnienia, że UE zrobi dla tej biednej i pokrzywdzonej Polski jakiś wyjątek? Czy idzie tylko o grę na zwłokę, zyskanie na czasie po raz kolejny? Ciekawe na ilu inwestycjach z dodatkiem z UE Polska administracja tłucze kasę, pomimo że zobowiązała się, że potraktuje projekty unijne jako niedochodowe albo będzie zarobioną kasę oddawać jako zwrot nienależnego dofinansowania. Zachowujemy się już jak jakaś Grecja!!!
 
Komentarz do depeszy: NSA pyta o VAT. Sąd administracyjny skierował do TSUE pytanie ws. gminnego VAT
2016-12-08

samorządowiec:

Kontynuując moją wypowiedź …… 2200 na rękę??? Mam zarabiać tyle samo co palacz w kotłowni???? Albo mniej niż pani Lucynka po szkole średniej od 20 lat wklepująca do kompa nr działek? No bez żartów :) Rozmawiałem z trzeba wójtami i dwoma burmistrzami. To była najwyższa stawka jaką mi zaproponowano tłumacząc się, że w urzędzie nie ma pieniędzy na wyższe wynagrodzenia. A ja uważam, że byłyby środki gdyby umieć nimi rządzić. Wiedzieć na co wydać i kogo zatrudniać. Uważam, że obowiązkiem wójtów, burmistrzów i prezydentów miast powinno być konkretne przeszkolenie ich samych z zarządzania zasobami ludzkimi. Ale to moje fantazje. Realia są takie, że najważniejszy jest elektorat wyborczy i wymyślanie co można jeszcze zrobić aby w przyszłych wyborach zagłosowali na odpowiedniego człowieka. A gdyby jakiś wójt zatrudnił pracownika (to nic, że specjalista) za 3500 netto to by go zjedli radni i mieszkańcy i zaraz dopatrywali się czyim jest znajomym i jaki ma wójt interes w tym aby go zatrudnić. O to chodzi! Ale za to kierownicy referatów nie mogą narzekać. Pan Kaziu po 15 latach został kierownikiem ref. ochrony środowiska z pensją 5 tys. netto - bez wyższego wykształcenia, za to bardzo wierny i uległy wobec każdego wójta po kolei, a zaczynał jako kierowca szkolnego autobusu (czyli z ochroną środowiska jednak miał „dużo wspólnego”). A pani Marysia została kierowniczką ref. oświaty bo miała epizod ze szkołą – chodziła na wywiadówki do swoich dzieci. Więc w efekcie gminy nie wiedzą co to jest np. ochrona danych osobowych. Wiedzą, że mają politykę bezpieczeństwa, zarejestrowanych parę zbiorów – ale na co i po co to nie wiedzą. Przyszła jakaś firma z zewnątrz, zrobiła parę dokumentów w postaci gniotów skopiowanych z netu, zainkasowała kilka tysięcy i poszła. A wójt myśli, że już jest ok :). Już nie wspomnę o tym, że większość urzędów dysponuje laptopami, a pracownicy nadal nie potrafią dodawać w Excel’u. Word’a nawet nie mają, bo posługują się OpenOffice :) A nawet jak mają to nie znają :) Oj weźcie się w garść wójtowie, bo jeśli wy nie rozwijacie swojej gminy to ją cofacie w rozwoju. Zacznijcie zatrudniać pracowników, a nie figurantów, co to tylko potrafią kasę brać i nie przeszkadza im stawka, bo za nic-nierobienie dostawać 2 tys. na rękę to i tak super i nie ma co narzekać. Radni też mają duży wpływ na to co w gminie się dzieje. Ale zajęci są szukaniem haków na wójtów i obszczekiwanie każdego kroku wójta.
 
Komentarz do depeszy: Mniej niż minimum? Podwyżki na papierze
1 2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 

newsletter

TAGI

PARTNERZY 
  Związek Gmin Wiejskich  Związek Miast Polskich  Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.21