Dotacja na most. Starostwo powiatowe w Ostrołęce zbuduje most na Narwi, z dofinansowaniem z programu Mosty dla Regionów

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju pozytywnie zaopiniowało wniosek starostwa ostrołęckiego o dofinansowanie budowy mostu na Narwi. Powstanie on w ramach programu Mosty dla Regionów.

Z tego programu samorządy mogą uzyskać dotację w wysokości 80 proc. wartości inwestycji.
O zasadności dofinansowania projektu złożonego przez Starostwo Powiatowe w Ostrołęce poinformował w poniedziałek wiceminister inwestycji i rozwoju Waldemar Buda. Wyjaśnił, że „to jest początek procesu inwestycyjnego, zmierzającego do budowy przeprawy”.

Ministerstwo początkowo ma zapewnić środki na zaprojektowanie obiektu wraz z dojazdami. Koszt tych prac oszacowano na 1,5 mln zł. Rządowa dotacja wyniesie 1,1 mln zł. - Potem będzie dofinansowana także budowa, której łączny koszt opiewa na 61 mln zł - zapewnił wiceminister Buda.

Dodał, że „będzie to porządna przeprawa, według najwyższych standardów”, że będzie mógł poruszać się po niej m.in. ciężki sprzęt wojskowy. W ramach projektu powstanie także 3,7 km dróg dojazdowych. Jak zapewnia wiceminister, „będzie to kompleksowe rozwiązanie, które pomoże wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum Ostrołęki”.

Według wicestarosty ostrołęckiego Krzysztofa Parzychowskiego budowa trzeciego mostu na Narwi w tym mieście jest konieczna. - Jeden most w Ostrołęce jest remontowany, drugi ma ograniczenie nośności – powiedział wicestarosta.

Dotacja na budowę przeprawy jest największą, o jaką dotychczas ubiegał się zarząd powiatu ostrołęckiego.
Planowana przeprawa na Narwi będzie łączyć podostrołęckie miejscowości Teodorowo w gminie Rzekuń i Łęg Przedmiejski w gminie Lelis. Most ma mieć 221 m długości i 12,9 m szerokości. Na przeprawie mają powstać dwie jezdnie oraz ciąg pieszo rowerowy.

- Most będzie w najwyższej klasie nośności– zapewnił wicestarosta Krzysztof Parzychowski. Dodał, że budowę przeprawy „należy rozpatrywać z perspektywy planu budowy obwodnicy Ostrołęki”. - Chcemy wpisać przeprawę w obwodnicę. Wtedy, jadąc z Warszawy w kierunku Łomży, będzie można ominąć Ostrołękę - tłumaczył.

Prace nad budową mostu mają zostać podzielone na trzy etapy. W pierwszym, który potrwa do połowy 2021 r., mają zostać wykonane m.in. inwentaryzacja przyrodnicza, raport oddziaływania na środowisko oraz dokumentacja do wydania decyzji środowiskowej. Drugi etap zakłada m.in. wydanie decyzji o budowie. Prace budowlane zaplanowano w etapie trzecim, który potrwa dwa lata – od 2022 r. do 2023 r.

jmk/

Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny PAP

Opublikowano: 2019-08-13 12:43

Uwaga! Artykuł pochodzi z portalu internetowego Serwis Samorządowy PAP.