Resort infrastruktury planuje wprowadzenie szeregu zmian m.in. w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym, które mają na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Projekt wprowadza nowe obowiązki dla marszałków województw oraz przewoźników. Proponuje m. in. objęcie kontrolerów biletów ochroną dla funkcjonariuszy publicznych - wynika z wykazu prac legislacyjnych rządu.
Związek Powiatów Polskich nie zgadza się na skrócenie do 31 grudnia br. terminu na dostosowanie pomieszczeń socjalnych dla kierowców komunikacji miejskiej i międzymiastowej. Samorządowcy chcą mieć czas przynajmniej do końca 2026 r.
W Dzienniku Ustaw ukazał się jednolity tekst ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Dokument obejmuje zmiany wynikające z przepisów ogłoszonych przed 7 lutego br.
Od 7 do 21 stycznia 2025 roku potrwa nabór w trybie konkursowym wniosków o dofinansowanie zakupu zeroemisyjnych autobusów pozamiejskich (elektrycznych, wodorowych) oraz infrastruktury ładowania/tankowania – poinformowało Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT).
„Nie jest wykluczone, że niektóre propozycje zawarte w petycji pn. „Pięć razy tak dla transportu publicznego” zostaną wdrożone” – poinformował wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec w odpowiedzi na interpelację dotyczącą wykluczenia komunikacyjnego.
Minister infrastruktury powołał w resorcie zespół ekspercki do spraw przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu, który zajmie się m.in. zmianą przepisów dot. rozwoju transportu zbiorowego.