Od 1 września 2025 roku w szkołach pojawią się dwa nowe przedmioty – edukacja zdrowotna i edukacja obywatelska. Rozporządzenia w sprawie podstawy programowej obu przedmiotów zostały opublikowane w Dzienniku Ustaw.
Mniej teorii, więcej praktyki, większa elastyczność i odchudzenie podstawy programowej – to tylko niektóre z oczekiwań nauczycieli w kontekście zmian w systemie edukacji. Instytut Badań Edukacyjnych opublikował wyniki konsultacji wśród nauczycieli dotyczących oczekiwań w kwestii zmian w systemie edukacji. W konsultacjach wzięło udział ponad 10 tys. osób.
Ministra edukacji Barbara Nowacka podpisała projekty rozporządzeń w sprawie podstawy programowej dla przedmiotów edukacja zdrowotna i edukacja obywatelska. Dwa nowe przedmioty wejdą do szkół od września 2025 roku.
Rada ds. monitorowania wdrażania reformy edukacji rekomenduje w nowej podstawie programowej dla szkoły podstawowej podział na trzy etapy edukacyjne: klasy I–III, klasy IV–VI i klasy VII–VIII. W czwartek Rada przyjęła stanowisko w sprawie nowego formatu przygotowywanej podstawy programowej.
Do 31 stycznia br. potrwa nabór ekspertek i ekspertów do „stolików przedmiotowych”, którzy będą pracowali nad założeniami nowej podstawy programowej dla przedszkoli i szkół podstawowych.
Do 20 lutego br. nauczyciele wychowania przedszkolnego i szkół podstawowych mogą przesyłać swoje sugestie dotyczące zmian w podstawie programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.