W Ministerstwie Edukacji Narodowej trwają prace na projektem nowelizacji, który umożliwi zatrudnianie w przedszkolach osób bez kwalifikacji nie tylko do prowadzenia zajęć dodatkowych - poinformowała w czwartek wicedyrektor Departamentu Kształcenia Ogólnego MEN Anna Dakowicz-Nawrocka.
Rezerwy z budżetu państwa, programy samorządów województw i programy resortu edukacji – to główne możliwości uzyskania dofinansowania na budowę i modernizację przedszkoli wskazane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
W celu zapewnienia wysokiej jakości edukacji podjęliśmy prace nad przygotowaniem zmiany przepisów w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli w celu poszerzenia kręgu osób, które ukończą studia magisterskie na kierunku psychologia i posiadają przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą, a tym samym mogłyby zostać zatrudnione na stanowisku nauczyciela psychologa – poinformowało Ministerstwo Edukacji Narodowej.
„Samorządy gminne, w wyniku przeprowadzanych kontroli dostrzegają coraz częściej różne nieprawidłowości związane z wydatkowaniem i rozliczaniem środków z dotacji. Problemem jest również metodologia obliczania kwoty bazowej dotacji dla przedszkoli nie prowadzonych przez JST” – alarmują samorządy zrzeszone w Ogólnopolskim Porozumieniu Organizacji Samorządowych.
Samorządowcy z Ogólnopolskiego Porozumienia Organizacji Samorządowych domagają się ułatwienia dostępu do zawodu przedszkolnego i psychologów pracujących w szkołach i przedszkolach. "Apelujemy o podjęcie działań, które pozwolą na przeciwdziałanie narastającemu kryzysowi kadrowemu w oświacie – napisali w stanowisku przesłanym MEN.
Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski zwraca uwagę na coraz częstsze nieprawidłowości w wydatkowaniu i rozliczaniu dotacji dla przedszkoli nie prowadzonych przez JST.