Zalecamy podjęcie natychmiastowych działań przez administratorów wszystkich organizacji, których użytkownicy korzystają z poczty poprzez klienta Microsoft Outlook - głosi komunikat Pełnomocnika Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa.
W Małopolsce ruszył pilotaż szkoleń dla samorządowców – tematem tzw. usługi chmurowe. Można się dowiedzieć np. jak tworzyć cyfrowe usługi dla mieszkańców i spółek komunalnych. Chcemy, by włodarze miast i wsi czerpali korzyści z szybko postępującej technologii - mówił podczas inauguracji projektu minister ds. cyfryzacji Janusz Cieszyński.
Sejm uchwalił ustawę o aplikacji mObywatel, która umożliwi posługiwanie się na terenie kraju dokumentami w aplikacji, w tym dowodem osobistym na równi z dokumentami tradycyjnymi. Samorządy będą mogły udostępniać w aplikacji własne dokumenty np. karty mieszkańca.
Podmioty publiczne zostaną zobowiązane do korzystania z poczty elektronicznej wykorzystującej trzy, określone mechanizmy uwierzytelniania, będą też mogły złożyć wniosek, by wpisać swoje telefony do wykazu numerów służących wyłącznie do odbierania połączeń - zakłada rządowy projekt ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej, który własnie trafił do Sejmu.
Rząd przyjął we wtorek projekt ustawy o mObywatelu, którego celem jest zrównanie dokumentów cyfrowych w tej aplikacji z dokumentami tradycyjnymi. Projekt przewiduje m.in. możliwość udostępniania dokumentów elektronicznych przez samorządy.
W Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie zmieniające zasady przyznawania wsparcia na dofinansowanie funkcjonowania koordynatora szerokopasmowego w gminach i powiatach. Środki będą przekazywane dopiero po wyznaczeniu koordynatora.