Czy gmina może zlecić zadania operatora programu „Czyste Powietrze” na zewnątrz? Czy korzystanie z pomocy operatora jest obowiązkowe? Jakie wymagania muszą spełnić osoby wykonujące zadania operatorskie w gminie – na te i wiele innych pytań odpowiada przygotowany przez NFOŚiGW poradnik dla gmin w formie pytań i odpowiedzi.
Do pełnienia zadań operatorów w programie Czyste Powietrze zgłosiło się już 950 gmin - poinformował NFOŚiGW. Nabór na gminnych operatorów prowadzony jest w trybie ciągłym - przyjmowane są zgłoszenia kolejnych gmin.
Nabór wniosków w nowej odsłonie programu „Czyste Powietrze” ruszy 31 marca 2025 r. Wprowadzone zmiany uszczelniły zasady przyznawania dofinansowań i wzmocniły rolę gmin w programie przez powierzenie im roli operatorów – poinformowała w czwartek ministra klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska.
Od piątku 7 marca br. gminy mogą zgłaszać do Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej chęć pełnienia zadań operatorów w programie „Czyste Powietrze” – poinformował NFOŚiGW.
Wkrótce ma ruszyć nabór na gminnych operatorów programu „Czyste Powietrze” – przekazali przedstawiciele NFOŚiGW. Natomiast już w przyszłym tygodniu gminy otrzymają informacje na temat zarysu nowej odsłony programu i tego, jakie miałyby być ich zadania jako operatorów.
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich zwróciło się do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej m.in. o przedstawienie powodów wstrzymania programu "Czyste Powietrze" - poinformował RPO w poniedziałkowym komunikacie.