Związek Powiatów Polskich nie zgadza się na skrócenie do 31 grudnia br. terminu na dostosowanie pomieszczeń socjalnych dla kierowców komunikacji miejskiej i międzymiastowej. Samorządowcy chcą mieć czas przynajmniej do końca 2026 r.
W Dzienniku Ustaw ukazał się jednolity tekst ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Dokument obejmuje zmiany wynikające z przepisów ogłoszonych przed 7 lutego br.
Od początku 2026 r. posiadacze gorzowskiej karty mieszkańca będą mogli korzystać z komunikacji miejskiej bezpłatnie. By mieć taką kartę trzeba mieszkać i płacić podatki w Gorzowie Wlkp.
Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej (IGKM) wystosowała apel do Urzędu Regulacji Energetyki o zmniejszenie lub zniesienie obowiązku wnoszenia opłaty mocowej przez przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej. Zgodnie z decyzją prezesa URE od 1 stycznia 2025 r. wysokość opłaty mocowej wzrasta o 11 procent.
„Rząd przyjął m.in. projekt ustawy, który przewiduje wsparcie działań zmniejszających szkodliwe emisje pochodzące z transportu drogowego”- poinformowała KPRM dodając, że „konieczne są działania związane z rozwojem zeroemisyjnego transportu zbiorowego oraz wprowadzenie obowiązku tworzenia stref czystego transportu”.
W dużych miastach będzie musiało zostać wymienionych ok. 7400 autobusów spalinowych, a całkowita wymiana floty na zeroemisyjną zajmie około 16 lat i będzie kosztowała ok. 25,7 mld zł – zakłada projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności skierowany do konsultacji przez resort klimatu.