Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej (IGKM) wystosowała apel do Urzędu Regulacji Energetyki o zmniejszenie lub zniesienie obowiązku wnoszenia opłaty mocowej przez przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej. Zgodnie z decyzją prezesa URE od 1 stycznia 2025 r. wysokość opłaty mocowej wzrasta o 11 procent.
„Rząd przyjął m.in. projekt ustawy, który przewiduje wsparcie działań zmniejszających szkodliwe emisje pochodzące z transportu drogowego”- poinformowała KPRM dodając, że „konieczne są działania związane z rozwojem zeroemisyjnego transportu zbiorowego oraz wprowadzenie obowiązku tworzenia stref czystego transportu”.
W dużych miastach będzie musiało zostać wymienionych ok. 7400 autobusów spalinowych, a całkowita wymiana floty na zeroemisyjną zajmie około 16 lat i będzie kosztowała ok. 25,7 mld zł – zakłada projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności skierowany do konsultacji przez resort klimatu.
W ciągu roku liczba osób wpisanych do Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej za jazdę bez biletu spadła o jedną piątą. W czerwcu ub.r. było ich 369 tys., obecnie niezapłacony mandat ma 290,6 tys. pasażerów. Zmniejszyła się też z 499,5 mln zł do 417,8 mln zł wysokość łącznego długu gapowiczów.
Od 3 czerwca rusza nabór wniosków o dofinansowanie zakupu taboru tramwajowego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Do podziału jest 865,76 mln zł.
Rozpoczyna się nabór wniosków na wsparcie zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce Wschodniej. Jednostki samorządu terytorialnego mogą otrzymać do 85 proc. dofinansowania na zakup m.in. bezemisyjnego taboru oraz budowę niezbędnej infrastruktury.