Aby osiągnąć cele zawarte w porozumieniu paryskim, w tym redukcję europejskiej emisji CO2 o 55 proc. do 2030 roku, UE musi doprowadzić do zastąpienia jak największej części wysokoemisyjnego transportu drogowego przewozem towarów koleją i przez żeglugę śródlądową. Poniżej przegląd najważniejszych planowanych rozwiązań, które mają to umożliwić.
W środę, 1 grudnia negocjatorzy europarlamentu uzgodnili z Radą nieformalne porozumienie w sprawie ósmego ogólnego unijnego programu działań w zakresie środowiska (EAP).
Prawie 38 proc. jeżdżących po polskich drogach samochodów osobowych ma powyżej 20 lat, co jest najwyższym odsetkiem w Unii Europejskiej – wynika z danych Eurostatu.
Cel, który zakłada, że do 2050 r. Europa stanie się pierwszym neutralnym dla klimatu kontynentem na świecie, zawarty w Europejskim Zielonym Ładzie, stanowi najbardziej ambitny pakiet środków mających umożliwić mieszkańcom i przedsiębiorstwom Unii czerpanie korzyści ze zrównoważonej transformacji ekologicznej. O jakie korzyści chodzi i jak UE chce rozwijać OZE?
Komisja ds. środowiska Parlamentu Europejskiego (ENVI) przyjęła w piątek stanowisko w sprawie „Strategii różnorodności biologicznej UE do 2030 r.: Przywracanie natury do naszego życia”. Zdaniem eurodeputowanych konieczna jest ustawa, która ustanowi ramy zarządzania różnorodnością biologiczną do 2050 r.
16 miast z 12 europejskich krajów ubiega się o tytuł Zielonej Stolicy Europy 2023. Wśród kandydatów z Polski znalazły się Gdańsk, Kraków, Rzeszów oraz Warszawa.