Resort rozwoju poinformował o starcie kampanii społecznej #MojeMiejsce, której celem jest uświadomienie znaczenia odpowiedzialnego gospodarowania przestrzenią i zapobiegania zjawisku niekontrolowanego rozpraszania zabudowy. Kampania skierowana jest m.in. do obywateli i urzędników, którzy uczestniczą w procesie wyznaczania nowych terenów pod zabudowę.
Jeszcze w III kwartale rząd planuje przedstawić projekt ułatwiający przekształcanie budynków biurowych na mieszkalne oraz umożliwiający lokowanie inwestycji mieszkaniowych na terenach po niewykorzystywanych budynkach biurowych.
Związek Miast Polskich przedstawił wstępną opinię o projekcie zmian w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Zdaniem samorządowców zmiany idą w dobrym kierunku, ale część kwestii wymaga uzupełnienia.
Wsparcie dla gmin przewidziane na wdrożenie reformy planowania przestrzennego było planowane 1,5 roku temu dlatego obecnie powinno być wyższe o 90-100 mln zł – ocenił Marek Wójcik ze Związku Miast Polskich.
Na stronie RCL opublikowano długo oczekiwany projekt ustawy o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw wraz z przepisami wykonawczymi.
Wejście w życie planowanej zmiany ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nie wyeliminuje z obrotu prawnego uchwał reklamowych. Zmieni się jedynie procedura ich sporządzania – wyjaśnił, w odpowiedzi na poselską interpelację, wiceminister infrastruktury Piotr Uściński.