Należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy nie wyższą niż 28 °C dla pracy w pomieszczeniach biurowych – wskazano w projekcie nowelizacji rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. W przypadku wyższej temperatury pracodawca powinien zastosować m.in. klimatyzację lub skierować pracowników do pracy zdalnej.
Praca zdalna i hybrydowa częściej niż stacjonarna wiąże się z zaburzeniami snu i rytmu dobowego - wykazali polscy naukowcy. Wykonywanie obowiązków zawodowych z domu zwiększa też ryzyko dolegliwości ze strony układu mięśniowo-szkieletowego oraz bólu głowy.
Trwają analizy nad wprowadzeniem czterodniowego tygodnia pracy. Centralny Instytut Ochrony Pracy ma przez rok badać, jak wprowadzenie tego rozwiązania wpłynie na wypadkowość w miejscu pracy i stan zdrowia pracownika - powiedział PAP Główny Inspektor Pracy Marcin Stanecki.
O 7,9 proc. wzrosła liczba poszkodowanych w wypadkach przy pracy w I kwartale 2024 r. w porównaniu z I kwartałem 2023 r. – wynika z danych GUS. Najwyższy wskaźnik wypadkowości zanotowano w województwie śląskim (1,50), a najniższy – w mazowieckim (0,85).
MSWiA nie pracuje nad przepisami umożliwiającymi prowadzenie zdalnych sesji rad gmin także po zakończeniu stanu zagrożenia epidemicznego – poinformował wiceminister Paweł Szefernaker.
Czy sesje rady i jej komisji mogą po zakończeniu stanu epidemii i stanu zagrożenia epidemicznego odbywać się w trybie zdalnym? Jak to uregulować w statucie? Związek Powiatów Polskich opublikował analizę prawną w tym zakresie.