W dużych miastach będzie musiało zostać wymienionych ok. 7400 autobusów spalinowych, a całkowita wymiana floty na zeroemisyjną zajmie około 16 lat i będzie kosztowała ok. 25,7 mld zł – zakłada projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności skierowany do konsultacji przez resort klimatu.
Parlament Europejski i reprezentująca Radę Unii Europejskiej hiszpańska prezydencja zakończyły w poniedziałek w Brukseli negocjacje dotyczące dyrektywy tzw. pakietu wodorowo-gazowego. "Wodór to większe bezpieczeństwo energetyczne, konkurencyjność przemysłu i ochrona klimatu" - napisał na platformie X były premier, europoseł Jerzy Buzek (PO), który brał udział w negocjacjach.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia unieważniła przetarg na zakup paliwa wodorowego, które miało być wykorzystywane w autobusowym transporcie publicznym. Metropolia zamierza też unieważnić oparty o dotację NFOŚiGW przetarg na zakup wodorowych autobusów miejskich.
Do 31 stycznia 2023 roku potrwa nabór w ramach programu priorytetowego „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru” – poinformował Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Jeśli chodzi o wodór, to myślimy głównie o wykorzystaniu go w transporcie. Szczególne szanse widzimy w komunikacji publicznej. Mówimy tu o partnerstwach z samorządami. Mamy podpisanych 14 listów intencyjnych” – powiedział dyrektor biura strategii Orlenu Karol Wolff. PKN ORLEN realizuje obecnie 60 różnych projektów środowiskowych. (Materiał partnerski).