W Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie w sprawie sposobu podziału środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Zmiany dotyczą m.in. podziału środków przeznaczonych na dopłatę do dofinansowań.
Zwiększenie dofinansowania z funduszu autobusowego oraz zmiana kolejności przyznawania środków – to jedne z postulatów, które zostały podniesione na posiedzeniu Parlamentarny Zespół ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym ws. FRPA.
Ministerstwo Infrastruktury przedłożyło projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu podziału środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Zmiany dotyczą m.in. rozdysponowania kwoty, która pozostanie po podziale środków na wszystkie województwa.
Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad projektem rozporządzenia ws. szczegółowego sposobu podziału środków Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA); rozporządzenie będzie stosowane począwszy od naboru wniosków na 2025 r. - wynika z informacji na stronie KPRM.
Dostrzegamy konieczność rewizji założeń Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA). Celem zmian będzie eliminacja miejscowości wykluczonych komunikacyjnie – powiedział w czwartek wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz, który wziął udział we wspólnym posiedzeniu sejmowych komisji infrastruktury oraz samorządu terytorialnego i polityki regionalnej.
Ministerstwo Infrastruktury dostrzega potrzebę rewizji przepisów o przeciwdziałaniu wykluczeniu komunikacyjnemu i zasad wykonywania publicznego transportu zbiorowego, w tym funkcjonowania Funduszu rozwoju przewozów autobusowych – wskazał wiceszef resortu Paweł Gancarz.