W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie w sprawie wniosków o objęcie w danym roku budżetowym dopłatą z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Dokument określa szczegółowy sposób oceny wniosków z uwzględnieniem m.in. zamożności gminy oraz gęstości zaludnienia obszaru, na którym organizowane są przewozy autobusowe.
W 2025 r. nowością w funkcjonowaniu FRPA jest 5 proc. rezerwa, możliwa do uruchomienia w przypadku, gdy kwota środków wynikająca ze złożonych przez organizatorów wniosków o objęcie dopłatą przewozów autobusowych przekroczy limit środków przyznanych dla danego województwa – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.
Tylko do 9 grudnia potrwają uruchomione we wtorek nabory wniosków o dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na przyszły rok. Łącznie do podziału jest ponad 900 mln złotych.
W Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie w sprawie sposobu podziału środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Zmiany dotyczą m.in. podziału środków przeznaczonych na dopłatę do dofinansowań.
Zwiększenie dofinansowania z funduszu autobusowego oraz zmiana kolejności przyznawania środków – to jedne z postulatów, które zostały podniesione na posiedzeniu Parlamentarny Zespół ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym ws. FRPA.
Ministerstwo Infrastruktury przedłożyło projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu podziału środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Zmiany dotyczą m.in. rozdysponowania kwoty, która pozostanie po podziale środków na wszystkie województwa.