Dostrzegamy konieczność rewizji założeń Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA). Celem zmian będzie eliminacja miejscowości wykluczonych komunikacyjnie – powiedział w czwartek wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz, który wziął udział we wspólnym posiedzeniu sejmowych komisji infrastruktury oraz samorządu terytorialnego i polityki regionalnej.
Ministerstwo Infrastruktury dostrzega potrzebę rewizji przepisów o przeciwdziałaniu wykluczeniu komunikacyjnemu i zasad wykonywania publicznego transportu zbiorowego, w tym funkcjonowania Funduszu rozwoju przewozów autobusowych – wskazał wiceszef resortu Paweł Gancarz.
W Dzienniku Ustaw opublikowano jednolity tekst ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. W dokumencie uwzględniono m.in. zmiany przepisów ogłoszonych przed 28 lutego 2024 r.
W związku ze złożeniem poprawek do nowelizacji ustawy zwiększającej kwotę dofinansowania do linii autobusowych z rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA) projekt skierowano ponownie do komisji.
Na przełomie pierwszego i drugiego kwartału nowela ustawy o publicznym transporcie zbiorowym mogłaby zostać przyjęta przez rząd - wynika z wypowiedzi dla PAP wiceministra infrastruktury Rafała Webera. Chciałby on, żeby Sejm ją uchwalił do tegorocznych wakacji.
Związek Powiatów Polskich zwrócił się do Ministerstwa Infrastruktury o zmianę kolejności dopłat udzielanych z Funduszu autobusowego, by pierwszeństwo miały związki powiatowo-gminne. Zdaniem samorządowców taki podział środków najskuteczniej wpłynie na likwidację tzw. białych plam w zakresie transportu publicznego.