
W projekcie nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym ma znaleźć się legalna definicja wykluczenia komunikacyjnego. Według zapowiedzi takie działania mają pomóc w uporządkowaniu pojęć i ułatwieniu identyfikacji obszarów wymagających wsparcia transportowego.

Ustawa wprowadza patologiczne mechanizmy rozdziału środków – wskazał Związek Powiatów Polskich w uwagach do projektu nowelizacji przepisów o publicznym transporcie zbiorowym. Według powiatów propozycje zawarte w projekcie mogą doprowadzić do rozdysponowania większości funduszy na linie wojewódzkie ze szkodą dla gmin i powiatów.

Obowiązek publikacji rozkładów jazdy przez przewoźników autobusowych, którzy otrzymują dofinansowanie z funduszu autobusowego, wprowadzenie geolokalizacji autobusów i rozszerzenie ochrony prawnej kontrolerów biletów – zaproponowano w projekcie noweli ustawy, opublikowanym na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

Zaprezentowanie do końca marca br. przez resort infrastruktury założeń zmian w ustawie o Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych – zapowiedział Stanisław Bukowiec, sekretarz stanu w MI, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

Wojewoda mazowiecki Mariusz Frankowski podpisał w środę umowy, które umożliwią przywrócenie lub utworzenie 536 lokalnych linii autobusowych. Wartość dofinansowania dla samorzadów wyniesie 104 mln zł.

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie w sprawie wniosków o objęcie w danym roku budżetowym dopłatą z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Dokument określa szczegółowy sposób oceny wniosków z uwzględnieniem m.in. zamożności gminy oraz gęstości zaludnienia obszaru, na którym organizowane są przewozy autobusowe.