Jeżeli w trakcie prac nad harmonogramem matur w 2026 r. okaże się, że ogłoszenie wyników nastąpi po 7 lipca, to okręgowe komisje egzaminacyjne będą wydawały informacje o wynikach egzaminu na udokumentowany wniosek zdających – poinformował dyrektor CKE Robert Zakrzewski w odpowiedzi na pismo RPO ws. dostosowania harmonogramu matur do terminów rekrutacji na studia za granicą.
MEN nie przewiduje aktualnie wprowadzenia zmian w katalogu przedmiotów obowiązkowych na egzaminie maturalnym ani zwolnienia zdających z autyzmem lub ze specyficznymi trudności w uczeniu się z egzaminu maturalnego z matematyki, jako przedmiotu obowiązkowego. Podobnie będzie z uczniami ze stwierdzoną dyskalkulią – informowała wiceministra edukacji Izabela Ziętka.
Zdający z ADHD podczas egzaminu maturalnego może skorzystać z dostosowania warunków egzaminu, zgodnie z art. 44zzr ust. 17 ustawy o systemie oświaty, na podstawie odpowiednich dokumentów, w sposób lub sposoby wskazane przez radę pedagogiczną i uzgodnione z właściwą okręgową komisją egzaminacyjną – poinformowała wiceministra edukacji Katarzyna Lubnauer.
W Dzienniku Ustaw zostały opublikowane dwa rozporządzenia ministra edukacji w sprawie organizacji egzaminu maturalnego. Zmianie ulegnie m.in. czas trwania matury z niektórych przedmiotów i sposób składania deklaracji przez maturzystów.
Krótszy czas trwania egzaminu maturalnego z biznesu i zarządzania i skrócenie czasu przechowywania przez okręgowe komisje egzaminacyjne protokołów zbiorczych przebiegu egzaminu maturalnego – to główne zmiany wprowadzone w projekcie rozporządzenia MEN w sprawie egzaminu maturalnego.
Na stronie Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt rozporządzenia ministry edukacji w sprawie szczegółowych warunków przeprowadzania matur. Zmiany dotyczą m.in. zasad wykorzystywania systemów teleinformatycznych podczas egzaminów.