Celem stref czystego transportu nie jest wykluczenie, celem jest odnowienie floty aut - uważa Piotr Siergiej, rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego. Według niego SCT mają też oswajać i przygotowywać mieszkańców dużych miast do zielonej transformacji komunikacyjnej.
System finansowania publicznego transportu wymaga korekt - ocenił we wtorek Stanisław Bukowiec, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu. Dodał, że poza przewoźnikami autobusowymi, rząd w przyszłości zamierza finansować także przewoźników kolejowych.
Do 4 października 2024 r. organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego mogą wnioskować o środki pochodzące z Krajowego Planu Odbudowy na zakup nisko- i zeroemisyjnych autobusów regionalnych. W ramach III naboru wniosków na ten cel będzie dostępnych 591 mln zł – poinformowało w poniedziałek Ministerstwo Infrastruktury.
Niewłaściwie prowadzone postępowania mające wyłonić operatora publicznego transportu zbiorowego, liczne błędy przy zawieraniu umów na te usługi oraz nieprzekazywanie marszałkowi województwa wymaganych informacji – to najczęstsze nieprawidłowości w organizacji zbiorowego transportu publicznego przez gminy woj. dolnośląskiego stwierdzone przez Najwyższą Izbę Kontroli.
Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad projektem rozporządzenia ws. szczegółowego sposobu podziału środków Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA); rozporządzenie będzie stosowane począwszy od naboru wniosków na 2025 r. - wynika z informacji na stronie KPRM.
Od 13 maja do 14 czerwca br. będzie można składać wnioski o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy inwestycji w zero- i niskoemisyjny pozamiejski transport autobusowy. Maksymalny poziom wsparcia wynosi 95 proc. wydatków kwalifikowalnych – poinformowało Centrum Unijnych Projektów Transportowych.