Prawie 60 proc. gospodarstw domowych w Polsce deklarowało korzystanie z transportu publicznego w ostatnim roku – wynika zdanych GUS. Jednocześnie co czwarte gospodarstwo oceniło, iż koszty transportu publicznego stanowiły dla nich „odczuwalne obciążenie finansowe”.
Obniżenie podatku VAT z 8 proc. do 0 proc. dla usług transportu pasażerskiego kosztowałoby budżet państwa ok. 1,8 mld zł rocznie – wynika z szacunków Ministerstwa Finansów.
Tylko do 31 stycznia do północy można składać wnioski z unijnego funduszu FEnIKS na kolej, kolej miejską i bezpieczeństwo na kolei – poinformowało Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Od 7 do 21 stycznia 2025 roku potrwa nabór w trybie konkursowym wniosków o dofinansowanie zakupu zeroemisyjnych autobusów pozamiejskich (elektrycznych, wodorowych) oraz infrastruktury ładowania/tankowania – poinformowało Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT).
„Nie jest wykluczone, że niektóre propozycje zawarte w petycji pn. „Pięć razy tak dla transportu publicznego” zostaną wdrożone” – poinformował wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec w odpowiedzi na interpelację dotyczącą wykluczenia komunikacyjnego.
Od I kw. 2025 r. podróżujący pociągami Intercity do i z Warszawy, o ile zechcą, dostaną 75 minutowy bilet miejski, który pozwoli na korzystanie z Warszawskiego Transportu Publicznego - poinformowało PKP Intercity.