W Polsce na koniec września br. było zarejestrowanych ponad 50 tys. całkowicie elektrycznych samochodów osobowych oraz użytkowych - od początku roku to wzrost o 57 proc. - wynika z opublikowanego we wtorek raportu Licznik Elektromobilności.
Bilety komunikacji miejskiej w Krakowie będą zwierały informację o śladzie węglowym przejazdu tym środkiem transportu. Według wyliczeń urzędników każdy pasażer wybierając komunikację miejską zamiast samochodu, ogranicza siedmiokrotnie emisję CO2 każdego dnia.
Prezydent podpisał ustawę dającą gminom prawo do kontrolowania pojazdów wjeżdżających do stref czystego transportu (SCT) za pomocą urządzeń zdalnego monitoringu zamiast nalepek.
Większość skontrolowanych przez NIK gmin nie zapewniła wymaganego ustawą udziału samochodów elektrycznych we własnych flotach, nie korzystając jednocześnie z oferowanego dofinansowania w tym zakresie. Zdaniem samorządowców przejście na transport zeroemisyjny jest dla nich nieopłacalne.
Pojazdy elektryczne mogą niszczyć drogi nawet 16 razy bardziej niż spalinowe i wraz z ich upowszechnieniem będzie narastał problem dziur w nawierzchni – wynika z badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu w Leeds. Problem dotyczy głównie dróg lokalnych, które nie są przystosowane do ruchu ciężkich pojazdów.
W Krakowie w ramach przygotowywanej modernizacji oświetlenia ulicznego w formule partnerstwa publiczno-prywatnego planowane jest stworzenie systemu stacji do ładowania pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem latarni LED.