Podczas konsultacji nowego programu „Mój Rower Elektryczny” zgłoszono ponad 500 uwag; ogłoszenie naboru wniosków o dotacje prawdopodobnie nie nastąpi wcześniej niż w 2025 r. - wynika z informacji Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).
W dużych miastach będzie musiało zostać wymienionych ok. 7400 autobusów spalinowych, a całkowita wymiana floty na zeroemisyjną zajmie około 16 lat i będzie kosztowała ok. 25,7 mld zł – zakłada projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności skierowany do konsultacji przez resort klimatu.
300 mln zł planuje przeznaczyć na dofinansowanie zakupów rowerów elektrycznych m.in. dla samorządów NFOŚiGW. Dofinansowanie ma wynieść do 50 proc. wartości pojazdu i nie więcej niż 5 tys. zł w przypadku rowerów elektrycznych i nie więcej niż 9 tys. zł w przypadku elektrycznych rowerów cargo i wózków.
Przepis sankcyjny przewidujący wygaśnięcie umów, które nie zapewniają poziomu 30 proc. wykorzystania pojazdów nisko- i zeroemisyjnych przy realizacji zadań publicznych w samorządzie zostanie uchylony – zapowiedział Marek Popiołek zastępca dyrektora Departamentu Elektromobilności i Gospodarki Wodorowej MKiŚ.
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej podało wyniki pierwszego naboru wniosków o dofinansowanie rozwoju zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce Wschodniej. Rozdysponowano ponad ćwierć miliona zł na projekty kompleksowo rozwiązujące kwestie przemieszczania się w danej części aglomeracji.
Ruszyły prace nad założeniami dotyczącymi finansowego wsparcia zakupu zeroemisyjnych samochodów ciężarowych powyżej 12 ton, czyli kategorii N3, oraz infrastruktury ich ładowania - poinformował we wtorek wiceminister klimatu i środowiska Miłosz Motyka. Odniósł się też do wątpliwości samorządów dotyczących udział samochodów elektrycznych we flocie pojazdów urzędów.