Informacja o wysokości podwyżek uzyskanych przez wymienionych z nazwiska urzędników nie pełniących funkcji publicznej nie jest informacją publiczną – wynika z wyroku WSA w Olsztynie. Jest nią natomiast informacja o wynagrodzeniu na konkretnym stanowisku, bez powiązania z imieniem i nazwiskiem pracownika.
Środki zgromadzone na rachunkach bankowych służbowych kart płatniczych urzędu stanowią wyłącznie środki publiczne, dlatego wyciągi z rachunku tych kart podlegają udostępnieniu – podkreślił WSA w Gorzowie Wielkopolskim.
Skontrolowane przez NIK samorządy były właściwie przygotowane do realizacji zadań w zakresie udostępniania informacji publicznej i większość z nich realizowały prawidłowo. Wykryte nieprawidłowości dotyczyły przyjętych w samorządach regulacji ograniczających dostęp do informacji publicznej, jej nieterminowego udostępniania na wniosek, a także nieudostępniania lub niewłaściwego udostępniania informacji publicznej w BIP.
Wynagrodzenie urzędnika nie jest informacją publiczną, jeżeli jego działania nie wpływają bezpośrednio na sytuację innych osób – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu. Dotyczy to urzędników, którzy nie decydują o wydatkowaniu środków publicznych, tylko dokonują ich technicznej realizacji.
Ministerstwa i urzędy wojewódzkie z opóźnieniem (nawet 2,5 rocznym) odpowiadają na wnioski o udostępnienie informacji publicznej, pozostawią je bez odpowiedzi, zamieszczają niepełne informacje w BIP – takie m.in. nieprawidłowości stwierdziła NIK podczas kontroli realizacji konstytucyjnego prawa obywateli dostępu do informacji publicznej.
Dane osobowe sołtysa, o ile ściśle wiążą się z pełnioną funkcją, podlegają ograniczonej ochronie prawnej – wyjaśnił wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Rafał Romanowski. Interpretacja ta jest zgodna ze stanowiskiem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.