Wydawaniem legitymacji strażaków OSP i uprawnionych do świadczenia ratowniczego powinny zajmować się właściwe jednostki Państwowej Straży Pożarnej – wskazał Związek Powiatów Polskich. Według samorządowców gminy nie dysponują rejestrem aktualnych członków OSP, aby móc realizować to zadanie.
Strażacy ratownicy OSP oraz osoby posiadające uprawnienie do świadczenia ratowniczego otrzymają legitymacje potwierdzające ich status. Dokument ma mieć formę wyłącznie elektroniczną i będzie można się nim posługiwać za pośrednictwem aplikacji mObywatel – wynika z poselskiego projektu ustawy. Gminy będą miały obowiązek wprowadzania i aktualizacji danych w rejestrze.
Obecnie trwają prace nad wdrożeniem rozwiązania umożliwiającego do korzystania z legitymacji nauczycielskiej w aplikacji mObywatel. Póki co legitymacja służbowa nauczyciela jest wydawana wyłącznie w postaci karty formatu ID-1 – poinformowała wiceministra edukacji Katarzyna Lubnauer.