Problemy z e-Doręczeniami to wynik błędu nie tylko urzędów, ale też zarządczego, po stronie Poczty Polskiej i resortu cyfryzacji - ocenił Sylwester Szczepaniak z Unii Metropolii Polskich w stanowisku wysłanym PAP. Jego zdaniem zabrakło szczegółowych wytycznych ze strony MC i poczty.
Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o usunięciu większości problemów, które pojawiły się w pierwszych tygodniach funkcjonowania systemu e-Doręczeń. „Głównym problemem było ciągłe odpytywanie o status przesyłek przez systemy urzędów. Ten problem nie powinien już występować” – podał resort. Ministerstwo zapowiada też spotkanie, na którym zostaną przedstawione dobre praktyki dotyczące korzystania z e-Doręczeń.
Według stanu na 21 stycznia 435 urzędów gmin nadal nie posiadało adresu do e-Doręczeń - wynika z danych Ministerstwa Cyfryzacji. W informacji przekazanej Serwisowi Samorządowemu PAP resort przypomniał, że adres powinien być założony na urząd gminy (miasta), a nie na gminę (miasto).
Jak zaplanować wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, jak się chronić przed phishingiem i kradzieżą tożsamości, jak się przygotować do odparcia cyberataku ze strony grup APT – to część tematów styczniowych szkoleń resortu cyfryzacji z cyberbezpieczeństwa.
W Dzienniku Ustaw opublikowano ustawę z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych. Nowelizacja wprowadza okres przejściowy dla e-Doręczeń do 31 grudnia 2025 r.
Centrum Projektów Polska Cyfrowa poinformowało o podpisaniu umów dot. wsparcia realizacji przedsięwzięć z Inwestycji „E-kompetencje” dla nauczycieli przedszkolnych i szkolnych. Ich celem jest podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli.