Na chwilę obecną brak jest uzasadnienia dla tworzenia specjalnego, dedykowanego funduszu dla wsparcia miast w tworzeniu stref czystego transportu - poinformował wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta.
„Rząd przyjął m.in. projekt ustawy, który przewiduje wsparcie działań zmniejszających szkodliwe emisje pochodzące z transportu drogowego”- poinformowała KPRM dodając, że „konieczne są działania związane z rozwojem zeroemisyjnego transportu zbiorowego oraz wprowadzenie obowiązku tworzenia stref czystego transportu”.
„Nigdy naszym celem nie było pogarszanie sytuacji rodzinnych ogrodów działkowych” – podkreślił w Sejmie Michał Gil, dyrektor Departamentu Planowania Przestrzennego w MRiT. Zapewnił, że resort pracuje nad ujęciem ogrodów działkowych we wszystkich strefach funkcjonalnych w planach ogólnych.
Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące utworzenia w stolicy strefy czystego transportu. W ich wyniku władze miasta zdecydowały się zwiększyć obszar strefy i jednocześnie przesunąć w czasie termin obowiązywania jej wymogów. We wtorek projekt ostro skrytykował wojewoda mazowiecki - w jego ocenie strefa będzie przyczyniała się do wykluczenia uboższych warszawiaków.
Wiceminister rozwoju i technologii Grzegorz Piechowiak zaoferował w czwartek w Chorzowie, na Europejskim Forum Przyszłości, wsparcie samorządów w uzbrajaniu terenów pod "zielone" inwestycje. Zapowiedział również szerszą promocję, także na forum samorządów, Polskiej Strefy Inwestycji.
Jest szansa, że po świętach Bożego Narodzenia przejdziemy do strefy czerwonej, a być może w kolejnych tygodniach w niektórych powiatach będą obowiązywały strefy żółte - ocenił w poniedziałek rzecznik rządu Piotr Müller.