Aby osiągnąć cele zawarte w porozumieniu paryskim, w tym redukcję europejskiej emisji CO2 o 55 proc. do 2030 roku, UE musi doprowadzić do zastąpienia jak największej części wysokoemisyjnego transportu drogowego przewozem towarów koleją i przez żeglugę śródlądową. Poniżej przegląd najważniejszych planowanych rozwiązań, które mają to umożliwić.
Unia Europejska chce ułatwić życie konsumentom i ograniczyć ilość odpadów, ustanawiając USB-C standardową ładowarką do smartfonów i innych urządzeń mobilnych.
Parlament Europejski nalega na przyspieszenie działań na rzecz klimatu na całym świecie; chce, aby UE pozostała światowym liderem w walce ze zmianami klimatu.
W przyszłym roku na pewno będziemy kończyć negocjować pierwsze rozwiązania w pakiecie "Gotowi do redukcji emisji 55 proc." ("Fit for 55"); sądzę, że wdrażanie całego pakietu będzie trwało do dwóch lat – powiedział były premier, europoseł prof. Jerzy Buzek (PO/EPL).
Wszystkie kraje G20 powinny być neutralne dla klimatu do 2050 r., potrzeba co najmniej 100 mld USD rocznie na finansowanie klimatu dla krajów rozwijających się, a okres potrzebny do przyspieszenia tempa działań na rzecz klimatu należy skrócić do pięciu lat – to niektóre z postulatów Komisja Środowiska Parlamentu Europejskiego.
Zdaniem europosłów z komisji przemysłu i energii (ITRE) wspierając rozwój infrastruktury energetycznej UE powinna się skupić raczej na finansowaniu infrastruktury wodorowej oraz związanej z wychwytywaniem i składowaniem dwutlenku węgla, a odchodzić od finansowania projektów gazowych.