Jak postąpić w przypadku, gdy we wniosku o bon na zakup laptopa dla nauczyciela znalazły się nieprawidłowe dane np. błędny adres e-mail, czy PESEL nauczyciela? Organ prowadzący szkołę powinien złożyć korektę wniosku - jak to zrobić instruuje Ministerstwo Cyfryzacji.
Przypominamy terminy, w których organy prowadzące szkoły powinny się zmieścić, by uprawnieni nauczyciele otrzymali bony na 2,5 tys. zł, za które będą mogli kupić laptopy.
Ministerstwo Cyfryzacji informuje o dużej liczbie błędów we wnioskach o przyznanie tzw. bonu na laptop dla nauczyciela. Najczęstsze błędy popełniane przez organy prowadzące szkoły dotyczą adresu e-mail, numeru telefonu, czy przyporządkowania nauczyciela do danej szkoły. W związku z tym resort ponawia wytyczne dotyczące wypełnienia wniosku i publikuje film instruktażowy.
Lista pracowników danej szkoły, uprawnionych do uzyskania bonu na laptopa dostępna w Systemie Informacji Oświatowej, jest wyłącznie dokumentem pomocniczym dla dyrektorów szkół - wyjaśnia Ministerstwo Cyfryzacji. Lista ta może być niepełna; obowiązkiem dyrektora jest to zweryfikować.
Do kiedy można wnioskować o bon na laptopa? Za Ministerstwem Cyfryzacji podajemy konkretne daty, w których należy się zmieścić, by zrealizować prawo do uzyskania 2,5 tys. zł wsparcia na zakup sprzętu.
Nauczyciel może skorzystać tylko z jednej formy wsparcia na zakup laptopa finansowanej ze środków publicznych - przypomina Ministerstwo Cyfryzacji. Dlatego jeśli chce skorzystać z programu Laptop dla nauczyciela, a pozyskał już sprzęt z innego programu, ten pierwszy musi zwrócić. Przeszkoda w uzyskaniu bonu nie jest natomiast tzw. dodatek covidowy.