Media lokalne, podobnie jak polska samorządność, bardzo dojrzały. To dzięki nim mamy dziś demokrację – mówił Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego, otwierając I Kongres Mazowieckich Mediów Lokalnych. Uczestnicy debaty zastanawiali się, czy media lokalne wciąż pełnią swoją rolę i czy mają rację bytu w dobie portali społecznościowych.
Związek Miast Polskich oraz Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych ogłosiły konkurs dla miast najbardziej aktywnych w internecie i mediach społecznościowych. Głosowanie potrwa do 13 września.
NASK ostrzega przed wpisami, które mają wywoływać negatywne emocje wobec uchodźców z Ukrainy. Prosimy o krytyczną ocenę treści – radzi NASK.
Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk i burmistrz Jawora Emilian Bera mają najlepiej prowadzone profile facebookowe służące do kontaktu z mieszkańcami ich miast – wynika z raportu „Ranking najbardziej wpływowych prezydentów i burmistrzów miast w internecie w 2021 roku” sporządzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS).
Spośród miast wojewódzkich Łódź ma najwięcej fanów i obserwatorów na Facebooku; jej oficjalne konto śledziło na początku lipca 410 tys. użytkowników tego społecznościowego kanału. Warszawa, mimo że najludniejsza, w rankingu przygotowanym przez firmę Empemedia zajmuje dopiero czwarte miejsce.
Informacja o tym, ile jest zablokowanych użytkowników na koncie w portalu społecznościowych prowadzonym przez miasto stanowi informację publiczną – orzekł WSA w Gdańsku. Zdaniem sądu samorządy nie powinny blokować użytkownikom możliwości komentowania.