fot. PAP/ Rafał Guz
Wysokość minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela początkującego wynosi 5308 zł. W przypadku nauczyciela dyplomowanego będzie to 6397 zł. Stawki te zostały określone w jednolitym tekście rozporządzenia w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, który opublikowano w Dzienniku Ustaw.
W Dzienniku Ustaw opublikowany został jednolity tekst rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.
W dokumencie określone zostały minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli. Wynika z nich, że dla nauczycieli z tytułem zawodowym magistra z przygotowaniem pedagogicznym będzie to odpowiednio: 5308 zł na nauczyciela początkującego; 5469 zł dla nauczyciela mianowanego i 6397 zł dla nauczyciela dyplomowanego.
Jeśli zaś chodzi o nauczycieli z tytułem zawodowym magistra bez przygotowania pedagogicznego, z tytułem zawodowym licencjata z przygotowaniem pedagogicznym i bez przygotowania pedagogicznego i w przypadku pozostałego wykształcenia stawki będą wynosić: 5178 zł dla nauczyciela początkującego; 5311 zł dla nauczyciela mianowanego i 5567 dla nauczyciela dyplomowanego.
Rozporządzenie określa również, że wysokość stawki wynagrodzenia zasadniczego za jedną godzinę przeliczeniową dla nauczycieli realizujących tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin oblicza się, dzieląc odpowiednią minimalną stawkę wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela wynikającą z tabeli przez miesięczną liczbę godzin będącą wynikiem pomnożenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin przez 4,16 – z zaokrągleniem do pełnych godzin, w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się za pełną godzinę.
Udokumentowanie prawa do określonej stawki wynagrodzenia zasadniczego następuje poprzez przedstawienie oryginalnych dokumentów (aktów nadania stopnia awansu zawodowego, świadectw, dyplomów) albo uwierzytelnionych odpisów (kopii) tych dokumentów.
Wedle rozporządzenia, do otrzymywania dodatku funkcyjnego uprawnieni są: dyrektorzy, wicedyrektorzy; wychowawcy klasy; doradcy metodyczny lub nauczyciele-konsultanci; mentorzy; nauczyciele opiekujący się oddziałem przedszkolnym.
Dokument określa, że do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia we wszystkich zakładach pracy oraz inne udowodnione okresy.
Rozporządzenie weszło w życie z dniem jego ogłoszenia.
Poniżej publikujemy pełną treść jednolitego tekstu rozporządzenia.
mo/