
Jeżeli nie mamy pojęcia, jak korzystać ze sztucznej inteligencji, to zacznijmy od modeli tekstowych, gdzie zadajemy pytanie i dostajemy odpowiedź w formie tekstu. Zacznijmy od najprostszych rzeczy, by zobaczyć, jaka to jest potęga – radzi Mariusz Stasiak vel Stasek, Inspektor Danych Osobowych w NIST. Ekspert ostrzega przy tym przed szarą strefą i potajemnym korzystaniu z AI przez urzędników.

Członkowie Sekcji Edukacji Cyfrowej Komitetu Informatyki PAN opracowali białą księgę sztucznej inteligencji w polskiej szkole. „Powinniśmy na nowo zdefiniować cele edukacyjne szkoły” – podkreślają naukowcy.

Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski i prezydent Łodzi Hanna Zdanowska podpisali we wtorek list intencyjny w sprawie wdrożenia w administracji samorządowej polskiego modelu językowego sztucznej inteligencji - PLLuM. Zdanowska uważa, że AI to konieczność dla poprawy sprawności pracy magistratu.

Co drugi urzędnik korzysta w pracy z narzędzi takich jak ChatGPT czy Copilot. Jednocześnie jedynie 27,5 proc. samorządów wdrożyło AI w sposób systemowy – wynika z raportu opublikowanego przez Związek Miast Polskich na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w samorządach miejskich.

Około 11 tysięcy nauczycieli z całej Polski będzie mogło wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach z posługiwania się narzędziami sztucznej inteligencji w ramach projektu „Lekcja: AI” dofinansowanego z funduszy unijnych.

Po raz szesnasty Urząd Ochrony Danych Osobowych zaprasza szkoły, placówki edukacyjne i nauczycieli do udziału w programie edukacyjnym „Twoje dane – Twoja sprawa”. Tegoroczna edycja skupi się na ochronie danych w dobie sztucznej inteligencji.